Meditációs tanfolyam kezdőknek

Meditációs tanfolyam kezdőknek

meditation5 hetes, heti egy alkalmas (1 órás) kurzus során megtanulunk különféle meditatív technikákat, amelyek segíthetnek bennünket abban, hogy könnyebben kezeljük a napi stresszeket.  A meditációs gyakorlatok alapszintűek, semmilyen előképzettség nem szükséges hozzá.  A kurzus során, a meditáció mellett néhány egyszerű mozgásos gyakorlatot is megtanulunk, amelyeket alkalmazva a mindennapokban,  enyhíthetünk a bennünk keletkező feszültségeken. A kurzus órái egymásra épülnek, ezért érdemes valamennyin részt venni, de az egyes külön alkalmak is hasznosak lehetnek.

Tanfolyam helyszíne:  

Jókai Mór Közösségi ház  Budaörs, Lévai utca 34.

A tanfolyami időpontok:

2017. március 7, 14, 21, 28, és április  4.  délutánonként  17-18 óráig.

A közösségi ház facebook oldala elérhető itt:

https://www.facebook.com/kozossegibudaors

A tanfolyammal kapcsolatban érdeklődni lehet a stressfree.contact@gmail.com email címen.

A meditációt évezredek óta alkalmazzák, mivel számos előnye van. Segítségével elcsendesíthetjük a zaklatott elménket, több nyugalmat találhatunk a mindennapi életünkben.  A meditáció egyáltalán nem misztikus, hanem egy kézzelfogható, praktikus, és mindenki számára elérhető módszer.

Az elménk, az érzelmeink és a testünk hármasa egy olyan rendszer, aminek minden egyes eleme hatással van a másik kettőre.  A meditáció mindháromra, azaz mind a testünkre, mind az elménkre, mind az érzelmeinkre pozitív hatást gyakorol. A kurzus során figyelembe vesszük ezeket a kölcsönhatásokat, és mind a három oldalról megközelítjük ezt a rendszert.  A meditáció során a testet pihentetjük és a szellemünket átengedjük a nyugalomnak és a belsőnkre való koncentrálásnak.

Azok, akik rendszeresen meditálnak, és a meditációs gyakorlatokat beépítik a mindennapjaikba, számos területen fejlődhetnek, nyugodtabbá válhatnak, javul a stressz-kezelő képességük, a koncentrációs képességük, amellett a kutatások szerint még a fizikai egészségre is jótékonyan hat.  Már napi 15-20 perc meditáció is segíthet bennünket abban, hogy az előnyöket megtapasztaljuk, koncentráltabbak legyünk, közelebb kerüljünk önmagunkhoz.

A meditáció mindennapi, otthoni gyakorlása így hasznos módszer lehet arra, hogy jobban meg tudjunk küzdeni a napi gondokkal.