Egy perc meditáció – animáció

Egy perc meditáció – animáció

Megosztom:

Sokan vallják, hogy a meditáció csökkenti a stresszt, és ezt kutatások is igazolták. Azonban rengeteg féreértés él az emberekben a meditációval kapcsolatban. Egyrészt úgy gondolják, hogy sok időt vesz igénybe, (pedig nem) mások attól tartanak, hogy ki kell üresíteni az elmét (de nem), vagy úgy hiszik, hogy fura pózokba kell csavarodni hozzé (de ezt sem), vagy egyszerűen csak nincs elképzelésük arról, hogy mit, vagy hogyan is kellene csinálni. Esetleg ha tudják is, hogy mit kellene tenni, úgy gondolják, hogy ez nekik nem menne. Nekik ajánlom ezt a kis helyes videót, ami egy egyperces meditációt mutat be, amit bárki, bárhol, bármikor meg tud tenni.

Szerintem angolul nem tudók is fogják érteni. Ha ki akarod próbálni,  nem kell mást tenned, minthogy beállítod a telefonodon az időzítőt egy percre, majd – ha lehet – behunyod a szemét, és mindössze egy percen keresztül, addig, amíg meg nem szólal a jelzés nem teszel mást, csak a légzésedre figyelsz. Ez alatt az egy perc alatt, persze gondolatok is elő-előbukkannak, eszedbe fog jutni ez-az, de ez a tudat természetes működése. És ez teljesen rendjén van. Amikor ez történik, akkor mindössze annyi a teendő, hogy nyugtázzuk, például úgy, hogy “aha, gondolatok” vagy ahogy a videóban mondják “hmmm”, és újra visszatérünk a légzés figyelésére.

Amikor vége van az egy percnek, akkor  az emberek többsége kissé frissebbnek, élettelibbnek érzi magát. Csökken a feszültség, enyhül a stressz, jobb lesz a közérzet. A videó szerint akinek ez az egy perc nagyon bejön, azok hajlamosak arra, hogy azt gondolják, hogy ez olyan klassz volt, hogy nna, akkor holnap legyen már 5 perc! A készítő tanácsa azonban, hogy maradj inkább az egy percnél, – de ha nagyon jónak tartod, akkor akár sokszor 1 perc is lehet naponta.  🙂

Megosztom:
Comments are closed.